زندگینامه و بیوگرافی رحیم انوشفر

رحیم انوشفر که عکاسی از فیلم های بسیاری به مانند زندانی امیر/دختر کٌرد(اسماعیل کوشان ۱۳۲۷)، واریته بهار(پرویز خطیبی ۱۳۲۸)، شرمسار(کوشان۱۳۲۹)، مستی عشق(کوشان ۱۳۳۰)، شکار خانگی( علی دریابیگی۱۳۳۰)، دزد عشق(کوشان ۱۳۳۱)، افسونگر(کوشان ۱۳۳۱)، دسیسه(علی کسمائی ۱۳۳۳)، مریم( مهدی بشارتیان ۱۳۳۲)، شاهین طوس( کریم فکور ۱۳۳۳)، عشق راهزن( سیامک یاسمی ۱۳۳۳)، ظالم بلا( سیامک یاسمی ۱۳۳۶) و چشمه آب حیات( سیامک یاسمی ۱۳۳۸) را در کارنامه ی هنری خود به همراه داشت در سال ۱۲۹۷ شمسی در تهران زاده شد و در سال ۱۳۶۹ در زادگاه خود به خاک سپرده شد. او که در آتلیه عکاسی خود واقع در اواسط خیابان لاله زار و در نبش کوچه ی سینما پارس فعالیت می کرد برای معرفی خود به شهروندان تهرانی زمینه فعالیت گالری خود را اینگونه می نوشت:

فتو انوشفر، ظهور فیلم، چاپ عکس با آگراندیسمان و خرید و فروش دوربین از آنجایی که عکاسی فیلم یا همان عکاسی سینما در این سال هنوز به آن معنا و درک مهم، اجرا نمی شد و اصولا شناخت زیادی از این حرفه نیز حتی در میان کارگردانان مطرح آن زمان وجود نداشت، او به صورت ثابت در لوکیشن های فیلمبرداری حضور نداشت و فقط در زمان هایی خاص عکاسی می کرده است و عکس های به جا مانده از او حاصل فعالیت در همان زمان های محدود است. عکس هایی که توسط عکاسانِ در این دوره گرفته می شد گاها شباهت زیادی به عکس های مجلسی یا جشن ها پیدا می کرد زیرا هنوز عکاسان به یک…. ادامه در کتاب در فاصله دو عکاس…

کتاب در فاصله دو عکاس اثر استاد سهراب نعیمی، مدرس علوم عکاسی در دانشگاه به رویدادهای مهم عکاسی در ایران می پردازد که در آن زندگینامه و بیوگرافی رحیم انوشفر نیز به نوشتار درآمده است. این کتاب یکی از منابع مهمی است که پژوهشگران این موضوع را به خود فرا می خواند.

کتاب در فاصله دو عکاس روایت عکاسان جنگجو و غمگین. اثر استاد سهراب نعیمی

این کتاب نفیس که حاوی عکسها و اسناد بسیار ارزشمندی می باشد را می توانید از سراسر کتابفروشیهای معتبر ایران تهیه فرمایید.

لینک خرید معتبر کتاب در فاصله دو عکاس( روایت عکاسان جنگجو و غمگین)

https://basalam.com/honar_radical_falsafeh/product/2962433

پیام بگذارید

Minimum 4 characters