اصغر بیچاره اصغر بیچاره در سال ۱۳۰۶ شمسی و در تهران به دنیا آمد و از ۱۳ سالگی به عنوان کارگرِ ساده در عکاسخانه ای به نام عکاس خانه هالیوود نزد عکاسی به نام اکبریان مشغول به کار شد و دو سال بعد با راهنمایی فخرالدین فخرالدینی آموزش عکاسی را تکمیل نمود. او پس از چند سال در خیابان لاله زار تهران مغازهای باز نمود و نام آن را عکاسخانه شهرزاد انتخاب کرد و به خاطر روابط خوبی که او با هنرپیشگان داشت، این عکاسخانه تبدیل به پاتوق هنرمندان و نویسندگان معروف آن زمان شد. نخستینبار با گرفتنِ کپی از تمام عکسهای فیلم دخترِ لُر برای عبدالحسین سپنتا فیلم نامه نویس این فیلم، رسماً وارد دنیای هنر شد. سپس با آشنایی با تئاتر، افزون بر عکاسی از نمایشها، گاه در بعضی از آنها هم به بازی پرداخت و چند سال بعد نیز با گروهِ دوبله مرتضی حنانه و حسین سرشار در ایتالیا همکاری نمود. برادر او اکبر بیچاره نیز در همین دوره یکی از کپی کارهایی بود که در پایتخت، به شهرت رسیده بود. اصغر بیچاره تا سال ۱۳۶۵ به عکاسی در ایران پرداخت و برای آخرین بار به عنوان عکاس سینما، صحنه های فیلم مشهور ناخدا خورشید، اثر ناصر تقوایی را به تصویر کشانید. او کارگاه عکاسی شهرزاد را در سال ۱۳۳۱ که در آن زمان واقع در پاساژ ایران و مشخصاً در طبقه بالاییِ سینما ایران قرار داشت را تاسیس نمود و در سال ۱۳۳۵ عکاسخانه شخصیِ خود را که در خیابان شاه آباد قرار داشت…. ادامه در کتاب در فاصله دو عکاس. اثر استاد سهراب نعیمی
کتاب در فاصله دو عکاس اثر استاد سهراب نعیمی، مدرس علوم عکاسی در دانشگاه به رویدادهای مهم عکاسی در ایران می پردازد که در آن زندگینامه و بیوگرافی اصغر بیچاره نیز به نوشتار درآمده است. این کتاب یکی از منابع مهمی است که پژوهشگران این موضوع را به خود فرا می خواند.
این کتاب نفیس که حاوی عکسها و اسناد بسیار ارزشمندی می باشد را می توانید از سراسر کتابفروشیهای معتبر ایران تهیه فرمایید.
لینک خرید معتبر کتاب در فاصله دو عکاس( روایت عکاسان جنگجو و غمگین)