دریافت مدرک قابل ترجمه از آموزشگاه رزانگار و کار در کشورهای اروپایی، آمریکایی و کانادا

از زمانی که درآمدهای بسیار زیاد عکاسان برای عموم مردم فاش شد، تعداد قابل توجهی از علاقه مندان به این رشته پردرآمد روی آوردند. متاسفانه در سرزمین عزیزمان ایران، عکاسان، آنچنان که باید از نظر مالی رشد نداشته اند اما این موضوع در کشورهای آمریکایی، کانادا، اروپا و استرالیا کاملاً برعکس است. مثلاً با توجه به درآمد هنگفت عکاسان در کشور کانادا و رونق رشته عکاسی در بازار عکاسی در این کشور، تقاضای مهاجرت به کانادا از طریق شغل عکاسی به شکل چشمگیری افزایش یافته است.خبر جالبتر و عجیبتر آن است که بر اساس آمار تهیه شده از سوی پژوهشگران آمریکائی، تا سال ۲۰۳۱ و ۲۰۳۲، نیاز دنیا به شغل عکاسی، رشد ۸.۹٪ تا ۱۰ درصدی را تجربه خواهد کرد. این آمار بسیار شگفت انگیز است و نشان از آن دارد که آینده عکاسان در دنیا بسیار روشن و امیدوارکننده است. از طرفی دیگر طبق آمار سایت معتبر کانادایی Job bank (بانک مشاغل)، چشم‌اندازها نشان می‌دهد که از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۸ حدود ۵۸۰۰ فرصتهای شغلی بسیار جدیدی برای عکاسی وجود خواهد داشت.

امروزه سوالات پیاپی و بیشماری از کارشناسان آموزشگاه رزانگار مطرح می شود که چگونه می توان با کمترین زمان معتبرترین مدرک عکاسی را دریافت نمود تا به این به روش به بازارهای جهانی متصل شد. در واقع بسیاری از مراجعین در تلاش هستند تا با دریافت یک مدرک عکاسی معتبر و آموزش درست و سریع بتوانند برای مهاجرت به کشورهای دیگر به عنوان یک عکاس اقدام کنند. اگر امروزه شما نیز در هنر یا صنعت عکاسی مشغول هستید، و یا تصور می کنید که در این رشته دارای استعداد یا پتانسیل مناسب هستید حتماً خوانش این مقاله به شما کمک شایانی خواهد نمود.

اگر شما نیز جزو گروهی هستید که در حرفه‌ عکاسی فعالیت می‌کنید، یا علاقه مند به شکوفایی در این رشته هستید و از این روی به دنبال مهاجرت به کانادا، اروپا، آمریکا، استرالیا و… توسط شغل عکاسی هستید، باید گفت که آموزشگاه رزانگار توانایی ایجاد فرصت بسیار مناسبی را برای شما دارد. روشهای مختلفی برای مهاجرت به کانادا و اروپا از طریق شغل عکاسی وجود دارد که یکی از بهترین و راحتترین آنها، ویزای اسکیل ورکر است. ویزای اسکیل ورکر کانادا در واقع مناسب اشخاصی است که قصد دارند از طریق تخصص و شغل خود، به عنوان یک هنرمند و آرتیست یا نیروی کار ماهر و متخصص، به کانادا مهاجرت کنند و اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند.  بر خلاف باور عموم که فکر می‌کنند تنها پزشکان، پرستاران و یا سرمایه گذاران می‌توانند به راحتی به کانادا مهاجرت کنند، باید گفت که عکاسان حتی شانس بالاتری برای مهاجرت به کانادا را از طریق ویزای اسکیل ورکر خواهند داشت؛ به ویژه با وجود اینکه در حال حاضر کانادا با کمبود نیروی کار ماهر در شمار بسیار بالایی از مشاغل مواجهه است. کد شغلی عکاسی در کانادا یا همان ناک، کد ۵۲۲۱ بوده و در این زمینه‌ تقاضای زیادی وجود دارد. 

درآمد عکاسی در کانادا

باید عنوان داشت که کشور بزرگ کانادا، با مناظر طبیعی و خیره‌کننده و تنوع فرهنگی پرجنب و جوش خود، محیطی پرامید برای شغل عکاسی به شمار می‌ رود و عکاسان می توانند تا استعدادهای خود را به نمایش بگذارند و در آنجا شغل پربازده خود را ایجاد کنند. البته این موضوع در کشورهای مدرن اروپایی و آمریکایی نیز مشابه است. بازار کار عکاسی در کانادا و اروپا با فرصتهای فراوان در حوزه‌های مختلف از جمله عکاسی مد، عروسی، روزنامه‌نگاری، رویدادها و عکاسی تجاری و صنعتی، مملو از فرصتها است. و البته آرتیستهای عکاس نیز کارها و آثار هنری خود در در نمایشگاههای حاضر در این کشورها به فروش می رسانند.

درآمد عکاسی در کانادا و کشورهای غربی به صورت پایه، درآمد معقول و رو به بالا و مناسبی است و حتی عکاسان با انجام تبلیغات می‌توانند مشتری‌های بیشتری پیدا کنند؛ یا یک آتلیه تاسیس کنند و با کارهایی از این قبیل، درآمد خود را تا سقفی نامحدود افزایش دهند. مثلاً اگر بخواهیم متوسط درآمد عکاسی در کشور کانادا را در نظر بگیریم، ما یک جدول از «درآمد عکاسی در کانادا» با توجه به استان‌های مختلف این کشور تهیه کرده‌ایم که آن را در قسمت زیر مشاهده می‌فرمایید:

انتاریو ۳۹.۹۷۵ دلار

در سالکبک۳۹.۰۰۰ دلار

در سالآلبرتا۳۹.۰۰۰ دلار

در سالبریتیش کلمبیا۴۲.۹۰۰ دلار

در سالنوا اسکوشیا۳۶.۰۰۰ دلار

در سالساسکاچوان۳۵.۰۰۳ دلار

و البته اگر بخواهیم درآمد یک عکاس را به صورت ساعتی در کشور کانادا محاسبه نمائیم به جدول زیر مراجعه می کنیم. 

 

انتاریو۲۰.۵۱ دلار در ساعت
کبک۲۰ دلار در ساعت
آلبرتا۲۰ دلار در ساعت
بریتیش کلمبیا۲۰ دلار در ساعت
نوا اسکوشیا۱۸.۶۷ دلار در ساعت
ساسکاچوان۱۷.۹۵ دلار در ساعت

اصلی ترین نیاز عکاس یا علاقه مندان عکاسی برای مهاجرت چیست؟

در واقع پاسخ به این پرسش بسیار ساده است. اصلی ترین نیاز، دریافت آموزش و دریافت مدرک معتبر و قابل ترجمه در رشته عکاسی است. مدرکی که مورد پذیرش در کشورهای غربی و شرقی باشد.

خوشبختانه امروزه با تعامل ویژه آموزشگاه رزانگار با سازمان فنی حرفه ای کشور می توانید در دو موضوع بیان شده خیلی سریع نیازهای خود را بر طرف نمایید.

در واقع کافی است تا مراجعین  12 جلسه مفید زمان بگذارند. اساتید باتجربه آموزشگاه رزانگار در این زمان محدود آنها را با تمام قابلیتهای انواع دوربینها آشنا نموده و برای آنها در کلاسهای مشخص برنامه ریزی آموزشی می کنند. بعد از اتمام دوره ۱۲ جلسه ایِ عکاسی، علاقه مندان حتماً قادر خواهند بود تا در آزمون فنی حرفه ای نمره لازمه را کسب نمایند. بعد از اتمام دوره، مراجعین مدرک قابل ترجمه و معتبر بین المللی از سازمان فنی حرفه ای دریافت خواهند نمود. این مدرک عکاسی بعد از ترجمه در تمام دنیا دارای اعتبار می باشد و این جمله به این معنا است که تمام علاقه مندان و عکاسان اجازه کار در این کشورها را خواهند داشت. در واقع علاقه مندان و عکاسان با دارا بودن این مدرک می توانند به عنوان یک عکاس و یا یک آرتیست به کانادا، آمریکا، کشورهای اروپایی مانند آلمان، فرانسه، انگلستان و استرالیا مهاجرت کاری داشته باشند. 

در ایران فقط دو مدرک معتبر آموزشی وجود دارد که قابل ترجمه است.

  1. مدارک دانشگاههای معتبر
  2. مدرک بین المللی از سازمان فنی حرفه ای کشور    

 لازم به ذکر است که سطح اعتبار این مدرک در ایران نیز به همان شکل می باشد. یعنی عکاسان با دریافت مدرک قابل ترجمه و  بین المللی فنی حرفه ای از آموزشگاه رزانگار نه تنها می توانند مجوز کار از سوی اتحادیه عکاسان را دریافت نمایند، بلکه معاف از کلیه امتحانات آزمون فنی و حرفه ای خواهند شد. آموزشگاه رزانگار با بهره از بسیاری از اساتید دانشگاه مانند استاد سهراب نعیمی نویسنده کتابهای آموزش عکاسی در ایران توانسته است که قدمهای شایسته ای را برای فراهم نمودن محیطی امن برای یادگیری عکاسی و به کارگیری نیروی مستعد و هنرمند در دنیا ایجاد نماید.

 آدرس آموزشگاه عکاسی رزانگار: تهران. نارمک. پائینتر از میدان نبوت. خیابان شهید رضا آقایی. پلاک۲۶٫ واحد ۲

تلفن تماس: ۰۲۱۷۷۹۳۰۰۰۲ و ۰۲۱۷۷۹۲۷۱۷۷ و ۰۲۱۷۷۹۲۰۷۲۱ و ۰۲۱۷۷۹۳۰۶۰۱

تلفن مستقیم با مدیریت آموزشگاه: ۰۹۱۲۱۱۹۷۳۴۶ و ۰۹۰۲۱۱۹۷۳۴۶

بیوگرافی استاد سهراب نعیمی نویسنده و مدرس رشته عکاسی در آموزشگاه رزانگار تهران

آموزشگاه رزانگار با ارائۀ حرفه ای ترین آموزشهای رشتۀ عکاسی در شرق تهران

 
 

پیام بگذارید

Minimum 4 characters