اهمیت عکسبرداری از آثار هنری چیست؟ (استودیو الیزه متخصص در عکاسی از آثار هنری)

عکاسی از آثار هنری هنرمندان آن هم در گالری و نمایشگاه یکی از جذاب ترین انواع عکاسی هاست. چرا که عکاس به عنوان یک هنرمند در مقام ثبت آثار هنرمند دیگری آمده است. آشنایی با هنرمندان دیگر نیز برای عکاس بسیار دلپذیر خواهد بود. عکاس در این نوع از عکاسی قبلاً چگونگی عکسبرداری از آثار را مشخص کرده است. فوکوس مناسب برای کیفیت بخشیدن هر چه بهتر و بیشتر برای ثبت اثر هنری و استفاده از نور و کلوین مناسب برای به دست آوردن رنگ مورد نظر و نبود هیچ گونه اعوجاج در تصویر از مهمترین اهداف یک عکاس کارآمد است.

اما چرا نقاشان باید از آثار و تابلوهای خود عکاسی کنند؟

پاسخ به این سوال زمانی اهمیت پیدا می کند که نقاشان زبردست آثار خود را در گالری های مجازی در ایران و در کشورهای خارجی به نمایش می گذارند. یا اینکه هنرمندان و آرتیستها در ایران قبل از برگزاری نمایشگاه عموما باید تصویر خوبی از اثر خود برای گالری ارسال نمایند. متاسفانه بیشتر هنرمندان از این امر مهم غافل هستند. عکس آثار خود را با تلفن همراه به ثبت رسانده و برای معتبرترین گالریها ارسال می کنند. قطعاً وقتی تصویر خوب و درستی از یک تابلوی نقاشی ارائه نگردد پس مشتری مناسب و خوبی هم وجود نخواهد داشت. از طرفی بحث رفع اعوجاج در تصاویر و همچنین ارزشِ تشخیص کلوین درست در عکاسی از آثار هنری بسیار اهمیت دارد. مثلاً یک تابلوی نقاشی آبسترکت را در ذهن خود تصور کنید که آرتیست در ایجاد آن اثر از یک رنگ صورتی خاص استفاده کرده باشد. حالا برای ثبت درست همان رنگ در عکاسی، عکاس وظیفه دارد دقیقا همان رنگ را در تصویر ایجاد کند. قطعاً برای به دست آوردن این رنگ در تصویر نیاز به مهارت بسیار بالا در عکاسی و نورپردازی ست.لازم به ذکر است که برای اینکار یک عکاس کارآزموده حتی شاید مجبور باشد که ساعتها برای ادیت رنگ در تصویر زمان بگذارد تا دقیقا رنگهای تابلو به مانند اثر اصلی باشد.

به هنرمندان و نقاشان و گالری داران پیشنهاد میگردد حتما از عکاس تحصیلکرده در این رشته بهره ببرند چرا که از بین بردن اعوجاج در تصویر و به دست آوردن همان رنگ مورد نظر در تصویر بسیار دشوارتر از آن است که هر شخصی توان به دست آوردن آن را داشته باشد.

آتلیه و استودیو عکاسی الیزه فیلم خود به عنوان یک گالری هنری معتبر در شرق تهران با استفاده از کارشناسان بسیار متخصص در امر عکاسی با هنرمندان خوب ایران نیز تعامل داشته و در این راستا همکاری لازم را مجموعه های هنری و نگارخانه ها و گاری و نمایشگاههای هنری خواهد نمود.

برای ارتباط مستقیم با استودیو الیزه هنرمندان و گالری داران میتوانند با تلفن های

۰۲۱۷۷۹۸۴۳۸۱ و ۰۹۳۹۵۹۵۹۰۵۵ تماس حاصل نمایند.

سهراب نعیمی

کارشناس ارشد عکاسی

نویسنده و مدرس دانشگاه

متخصص در عکاسی از تابلوهای هنری

Photography of works of art. Photography of paintings. عکاسی از هنرمندان. عکاسی از آثار هنری. نقاشی. عکاسی. آتلیه هنری. کارگاه نقاشی

در تصاویر زیر آثار هنری(تصویرسازی،نقاشی و خط نقاشی) دکتر محمد نوریزاد را می بینیم که توسط دکتر سهراب نعیمی عکاسی شده است.

در فیلم زیر کلیپ ویدئوی ساخته شده از آثار استاد سهراب نعیمی را در نمایشگاه عکسهای ضد جنگ در گالری خط سفید می بینیم.

پیام بگذارید

Minimum 4 characters