اثر {بازمانده} از جمله آثار عکاسی سهراب نعیمی در نمایشگاه جنگ
در جدیدترین اخبار روز دنیای هنر و عکاسی ایران می توان به نمایشگاه عکس سهراب نعیمی مدرس علوم عکاسی در دانشگاه و نیز نویسنده کتب عکاسی اشاره نمود. نمایشگاه عکسها و آثار او در چهاردهم شهریور ماه سال ۱۴۰۱ و در گالری خط سپید به پایان رسید.
سهراب نعیمی از جمله عکاسان و هنرمندان ایرانی است که همواره بیانات خود را در قالب کتاب و یا اثر هنری عنوان کرده است. او در آخرین کارهای هنری خود در سال ۲۰۲۲ عکسهایی در مضمون جنگ به ثبت رسانده است. سبک و تکنیکهای ارائه شده او در عکسها در قالب سوررئال و مفهوم گرا و همچنین آبستره می باشد. عکسهای او را می توان به عنوان نمونه ای موثر از جهش عکاسان ایرانی در سال ۲۰۲۲ دانست. کلیه آثار به صورت تک عکس و تک فریم بوده و از تکنیک فتومونتاژ استفاده نشده است.
که عنوانهای آن از قرار زیر است :
حامی، مستانه، انزوای خزان، خالی از اشکهای شور، شوالیه، استندآپ تراژدی، بعد ما نوبت جفتای دیگست، بازمانده، صلح پرچم ها، ایران، جنگ پرچم ها، جنگ ایران و عراق، بخت کور، قسم سپید، رازها در میان جامه هاست، اسارت از تاریخ، نمیخواهم تنها باشم، شلاق شب، رهزن اهل هنر
در این نمایشگاه ۲۰ اثر هنری ثبت شده در موضوع جنگ و در سبکها و تکنیکهای استیج، فاین آرت، آبستره و سوررئال به نمایش گذاشته شد.
(بازمانده) را می توان به عنوان یکی از برجسته ترین این آثار دانست که نمایانگر دختر شهیدی است که در پشت شیشه خودرو نشسته و در حالی که به جای پدر یک پلاک وجود دارد یک عروسک را بغل کرده است. در این تک فریم از تکنیک عکاسی فاین آرت و استیج بهره برده شده است.
نام اثر: بازمانده
ابعاد اثر: ۷۶٫۱۲۰ سانتیمتر
جنس کاغذ عکس: سوپر متالیک براق
دارای قاب چوبی و MDF شاسی شده
ابعد اثر با قاب: ۹۰٫۱۳۴ سانتیمتر
تعداد نسخه: ۳
تکنیک: تک فریم و فتوآرت
ژانر: ضد جنگ
نام صاحب اثر: سهراب نعیمی
در قسمت زیر ۲۰ اثر ثبت شده از سهراب نعیمی را در ژانر ضد جنگ می بینیم.